טיפול תקופתי ברכב יונדאי משתנה מבחינת היקף ותחומי הטיפול בהתאם לדגם הרכב ולסוג ההנעה, חשמלי, בנזין או דיזל.
ההבדל המשמעותי הוא בעיקר בין רכבי דיזל ובנזין לרכבי יונדאי חשמליים שכן מדובר על מערכות שונות לגמרי עם רכיבים אחרים לגמרי.
במאמר זה נציג מה כולל טיפול ברכבים בעלי הנעת בנזין ודיזל שהם (נכון לשנת 2023) הרכבים הנפוצים ביותר.
הטיפולים השכיחים
1. מסנן שמן ושמן מנוע- שני אלו אחראים על עבודה יעילה של המנוע והם מוחלפים בכל טיפול תקופתי.
2. בלמים ונוזל בלמים- שני אלו אחראים לעצירה יעילה ומהירה של הרכב בעת לחיצה על הבלמים. בלמים מוחלפים כאשר בדיקה מגלה שיש צורך בהחלפתם.
שימו לב! בלמים משופעים מסגנון נהיגה, ככל שנעשה שימוש תדיר לא נכון ומאסיבי בבלמים רמת היווצרות הבלאי שלהם מהירה יותר. אם הבחנתם בשינויים ביכולת עצירת הרכב או רעשים בזמן בלימה, פנו מיד למוסך.
3. מסנן אוויר- נקרא גם פילטר אוויר ותפקידו לשמור על המנוע מפני כניסה וחדירה של מזהמים דרך האוויר, שכן מנוע שנחשף לחלקיקים יעילות העבודה שלו נפגעת. פילטר אוויר מוחלף בהתאם לבדיקה של מצבו (אין חובת החלפה בכל טיפול תקופתי אם כי לרוב זה מה שנדרש).
4. מסנן דלק- פילטר הדלק נועד לשמור על איכות הדלק המניעה את הרכב. הוא נבדק בכל טיפול תקופתי ובהתאם למצבו מבצעים החלפה.
5. צמיגים- תנאי השטח שבו הרכב נוסע משפיעים על רמת השחיקה של הצמיגים ועל היווצרות של סדקים. במהלך בדיקה של מבחן רישוי (טסט) או בדיקה תקופתית הצמיגים נבדקים. מומלץ גם, לבצע בדיקות עצמאיות ולוודא כי הם לא שחוקים.
חשוב לדעת! נסיעה בצמיגים שחוקים פוגעת ביעילות העצירה, בהתמודדות בכבישים רטובים וחופשת את הצמיג לפנצ’רים בנסיעה.
טיפולים אחרים
1. מצתים- אחראים על יכולת ההצתה של הרכב. רכב המתקשה להניע ייתכן וסובל מבעיית מצתים (אם כי יש סיבות אחרות אפשרויות). לרוב מחליפים מצתים לאחר צבירת ק”מ גבוהה (בסביבות 150000 ק”מ, אך זה משתנה בין דגמים).
2. רצועת הינע- נקראת גם רצועת טיימינג, הרצועה מתזמנת את שסתומי המנוע מול הבוכנות בכדי לאפשר בעירה פנימית. הרצועה נבדקת בכל טיפול ומוחלפת בהתאם לצורך.
טיפולים במוסך
כל הטיפולים הללו ואחרים, טוב שייעשו במוסך מורשה לרכב יונדאי כמו מוסך דני סמרלי, הבקיא בהוראות וטיפולי יצרן יונדאי ומחזיק בחלפים מקוריים המבטיחים טיפול מדויק, מקצועי ואיכותי.