בכל רכב מתגלות תקלות, זה טבעו של שימוש במוצר מכאני או טכנולוגי.
תקלות יכולות להיווצר עקב רכיב פגום או בעייתי, עקב שימוש לא נכון ברכב (נסיעה קופצנית, מכה, הפעלה לא נכונה של מערכת) ולעיתים תקלות נוצרות כי אחד הרכיבים הגיע למיצוי תקופת הפעולה שלו (בלאי).
כיצד מגלים תקלות ברכב
איתור תקלות ברכב נעשות לרוב בארבעה דרכים:
1. דיווח של הרכב עצמו באמצעות מערכת הבקרה הפנימית הממוחשבת שלו, הדיווח מופיע בצורת נורות חיווי אדומה/צהובה.
2. באמצעות הנהג ברכב שמרגיש שונות בנהיגה, מזהה שמשהו לא עובד, שומע רעשים או מריח ריחות שלא מאפיינים את נסיעת הרכב.
3. במהלך בדיקה תקופתית במוסך מגלים בעיות אחרות.
4. במהלך בדיקת טסט (מבחן רישוי שנתי לרכב).
מהן התקלות הנפוצות של רכב יונדאי
לפני שנתאר תקלות נפוצות וכיצד מזהים אותן, נציין כי רכבי יונדאי נחשבים לרכבים ברמת אמינות גבוהה במיוחד ויעידו על כך, גם הפופולאריות הגבוהה של קניית רכבי יונדאי וגם הבחירה של חברות ליסינג וחברות השכרה לבחור ביונדאי כרכבים לשימוש.
1. תקלות חשמל- סוג התקלות השכיח ביותר הקיים בכל רכב. מערכת החשמל ברכב היא מערכת מסועפת המנוהלת על ידי קבוצה של נתיכים. רבות מבעיות החשמל קשורות לכך שאחד הנתיכים נשרף וכתוצאה מכך היבט חשמלי מסוים לא עובד. לרוב, פעולה פשוטה של החלפת הנתיך פותרת את הבעיה.
2. בלמים- אמנם נכון שבלמים מחליפים אחת לכמה זמן בטיפול תקופתי, אך אם זאת בלמים הם רכיב המושפע מאד מאופן הנהיגה ברכב.
ככל שהנהג מבצע בלימות מהירות ולא הדרגתיות, ככל שנוסעים יותר בירידות ומאמצי הבלמים גדולים ובכלל כאשר נעשה שימוש מתמשך לא נכון בבלמים, רמת הבלאי והשחיקה שלהם עולה.
ניתן לזהות בעיה בבלמים, כאשר הרכב אינו מגיב לעצירה באותה מהירות כפי שהיה בעבר, כאשר נשמע רעש חריקה מוזר מכיוון צלחות הבלמים (אזור הגלגלים).
ירידה ביעילות הבלמים, מסכנת את הנוסעים ברכב ואת הסביבה ויש לגשת במהירות למוסך לבדיקה.
3. רעידת הגה – לרוב תופעה זו מורגשת כשהרכב נמצא במהירות גבוה של מעל 90-100 קמ”ש. הנהג מרגיש מעין רעידות קטנות בהגה. במצב כזה לרוב יש לבצע כיוונון של הגלגלים.
4. סטייה של הרכב- כאשר במהלך נסיעה בכביש ישר אתם מרגישים שהרכב מושך את עצמו לאחד מצידי הכביש, כנראה שיש בעיה באחת הגלגלים סביב לחץ האוויר בו. כאשר חסר אוויר באחד הגלגלים תנועת הרכב נמשכת לכיוון של הגלגל הבעייתי, במקרה כזה, יש לבצע עדכון לחץ אוויר או להחליף גלגל במידה ויש פנצ’ר.
5. מצבר- מקור כוח החשמל של הרכב. בעיה במצבר נוצרת כאשר שוכחים רכיב חשמלי עובד שעות ארוכות או שהמצבר הגיע לסיום חייו. ניתן לבצע בדיקת תקינות למצבר ולבדוק האם בסך הכל נדרשת הטענה או שיש להחליפו.
מרגישים שיש לכם בעיה ברכב, נדלקה נורה אדומה, מומלץ לא לקחת סיכון, במוסך מורשה דני סמרלי יבדקו ויאתרו את הבעיה במהירות ויציעו לכם תיקון שקוף ובמחיר משתלם.