יונדאי טוסון הינו אחד מרכבי הפנאי שטח הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות. הרכב הגדול המעניק מרווח גחון גבוהה, נוחות נהיגה וישיבה ומראה מרשים הפך במהירות להיות חביב הקהל הישראלי.
הפופולאריות והחביבות הרבה שלו כמובן, לא פותרת אותו ואת בעל הרכב מלבצע טיפול תקופתי בהתאם להגדרות היצרן המופיעות בספר הרכב.
למה מדברים דווקא על טיפול 60000 יונדאי טוסון?
הסיבה פשוטה, היקף ועומק הטיפול התקופתי ברכב משתנה בהתאם לכמות הק”מ שהרכב עשה. ככל שמספר הק”מ גבוה יותר, הרכב צובר יותר בלאי ביותר חלקים ורכיבים ולכן אחת לתקופה שימשו ארוכה ומשמעותית (כמו 60000 ק”מ), מבצעים טיפולי עומק מקיפים יותר ולאחריהם חוזרים לטיפולים תקופתיים רגילים.
ממוצע הק”מ שרכב במדינת ישראל עושה בשנה עומד על כ 15000 עד 20000 ק”מ, מכאן שבסביבות 60000 ק”מ הרכב כבר נמצא על הכביש 3-4 שנים.
זוהי לרוב שם משך הזמן שבו אחריות הרכב מסתיימת והיצרן קבע כי יש לבצע טיפול ובעיקר בדיקה ואבחון מקיף לכל מערכות הרכב, מכיוון שזהו פרק הזמן שרכיבים שונים מגיעים לרמת בלאי שמצריכה בדיקה.
חשוב לדעת!
לא כל החלפים בטיפול 60000 ק”מ צריכים להיות מוחלפים, על פי הוראות היצרן יש לבצע בדיקה ובהתאם לתוצאות להחליט האם נדרשת החלפה.
ספר רכב וטיפול 60000 יונדאי טוסון
כאשר אתם קונים רכב חדש, אתם מקבלים ספר רכב עבה של היצרן (לרוב מתורגם לעברית) ובו מפורט גם סוגיית הטיפולים, מועדים וגם מה מבצעים ומה בודקים בכל סוג של טיפול.
המטרה היא לאפשר לבעל הרכב לעקוב שאכן המוסך מבצע את מה שנדרש וגם כדי שלא “יעבדו” עליו עם טיפולים לא נדרשים.
מי שאיבדו את ספר הרכב או רכשו רכב יד שנייה והספר לא בנמצא, יכולים בקלות להוריד מאתר יונדאי את הספר המתאים לדגם ושנתון היונדאי שקנו.
שימו לב!
ספרי הרכב משתנים ומתעדכנים בין שנתונים כך שוודאו שיש לכם את הספר המתאים לדגם ולשנתון המתאימים.
איפה לעשות טיפול 60000 יונדאי טוסון?
מכיוון שזוהי תקופה שבתוך האחריות או אפילו אחרי סיום האחריות (עבור כל רכב זה שונה בהתאם לשימוש), מומלץ לבצע את הטיפול במוסך מורשה יונדאי כמו דני סמרלי, שייבצע טיפול מקצועי ויוודא את מצב הרכב לפני שהוא יוצא שוב לשטח.